Skip to content

Rådet for bæredygtig trafik

  • Forside
  • Det mener RBT om
    • om transportens danske klimaaftryk
    • tvillingeprojekterne Lynetteholm og Østlig Ringvej
    • infrastrukturplan og udvikling af jernbanerne
    • internationale togforbindelser
    • om flyvning og flyvningens klimapåvirkning
  • Om foreningen
    • EN: Council for Sustainable Transport
    • Detaljer om foreningen
    • Brochure og logo
    • Links om trafik
    • Vedtægter
    • Bestyrelsen
    • Kontakt og indmeldelse
    • For medlemmer
    • Medlems mail listen
    • Zoom videomøder
  • Nyheder
    • Nyheder
    • E-mail nyhedsbrev
    • Begivenheder
19. marts 2023

Fremtiden for tog over dansk-tysk grænse

Aktindsigt i materiale vedr. modeller for den fremtidige togtrafik over den dansk-tyske grænse Resumé/sammendrag udarbejdet af Leif Kajberg på basis af gennemgangen af det modtagne materiale fra Transportministeriet Rådet for …

Læs mere

by PoulK
15. marts 2023

Den grønne boulevard – en måde at bevare bil-dominansen på

Korridoren Åboulevard og H. C. Andersens Boulevard er én af Danmarks mest trafikerede urbane vejstrækninger med ca. 70.000 biler i døgnet. Den nuværende Åboulevard og H.C. Andersens Boulevard skaber bilisme, …

Læs mere

by PoulK
26. februar 2023

Udbygningen af Kastrup Lufthavn til 40 mio årlige passagerer er på direkte kollisionskurs med danske klimaforpligtigelser overfor EU og COP processen

Høringssvar fra syv organisationer til forslag til lov om rammerne for udvikling af Københavns Lufthavn, Kastrup >> Se høringssvaret som pdf Ser vi på det samlede CO2-budget, indgår også den …

Læs mere

by PoulK
11. februar 2023

Også på korte ture er plug-in hybridbiler ikke grønne

Plug-in hybrider forurener mere end hævdet i byer og på pendler-afstande, viser nye test, som Transport & Environment har ladet foretage. Plug-in hybridbiler præsenteres stadig – også i Danmark – …

Læs mere

by PoulK
23. december 2022

Ønskes: Et visionært alternativ til Østhavns projektet

Høringssvar Strategisk miljøvurdering Østhavns projektet      Vores høringssvar består dels af et kort sammendrag, som gengives her, og et længere svar med diverse baggrundsmateriale og dokumentation. >> Det korte …

Læs mere

by PoulK
23. december 2022

Politiken: Regeringens togbeslutning er håbløs, kortsigtet og uambitiøs

Rådet for Bæredygtig Trafik erklærer sig for enig med Politikens leder d. 22.12. 2022. Avisen siger: Invester meget mere i togdrift, ikke mindre. Regeringen har meldt ud at den vil …

Læs mere

by PoulK
20. december 2022

I ARBEJDSTØJET FOR BÆREDYGTIG TRAFIK

Rådet for Bæredygtig Trafik havde dette debatindlæg i Altinget d. 20.12. 2022. Regeringen skal i gang med en bæredygtig og ambitiøs grøn mobilitetsplan Hvor vil Danmark hen med fremtidens mobilitet? …

Læs mere

by PoulK
11. december 2022

Interview med Poul Kattler i årbogen “På sporet af 2022”

Kollektiv transport og nattog på dagsordenen Sidste år blev Infrastrukturplan 2035 vedtaget, en plan, der frem til 2035tilfører over 160 mia.kr til nyt og forbedret infrastruktur i Danmark. Planen fik …

Læs mere

by PoulK
8. december 2022

Hvorfor bør Lynetteholm-projektet stoppes?

Debatindlæg i ING/MOBILITYTECH af Kjeld A. Larsen, næstformand i Rådet for Bæredygtig Trafik. »De med projektet forbundne aktiviteter vil medføre en periodevis kumulativ forøgelse af lastbiltrafikken i dele af København, …

Læs mere

by PoulK
5. december 2022

Blind satsning på masser af elbiler er en fejlinvestering

Til Folketingets partier NOAH-Trafik og Rådet for Bæredygtig Trafik vil – i lyset af bl.a. Klimarådets anbefaling om brug af forbrugsbaseret klimaaftryk – opfordre Folketingets partier til at genoverveje den …

Læs mere

by PoulK
Posts navigation
Older posts

Seneste indlæg

  • Fremtiden for tog over dansk-tysk grænse 19. marts 2023
  • Den grønne boulevard – en måde at bevare bil-dominansen på 15. marts 2023
  • Udbygningen af Kastrup Lufthavn til 40 mio årlige passagerer er på direkte kollisionskurs med danske klimaforpligtigelser overfor EU og COP processen 26. februar 2023
  • Også på korte ture er plug-in hybridbiler ikke grønne 11. februar 2023
  • Ønskes: Et visionært alternativ til Østhavns projektet 23. december 2022
  • Politiken: Regeringens togbeslutning er håbløs, kortsigtet og uambitiøs 23. december 2022
  • I ARBEJDSTØJET FOR BÆREDYGTIG TRAFIK 20. december 2022
  • Interview med Poul Kattler i årbogen “På sporet af 2022” 11. december 2022
  • Hvorfor bør Lynetteholm-projektet stoppes? 8. december 2022
  • Blind satsning på masser af elbiler er en fejlinvestering 5. december 2022

Hele arkivet – vælg selv hvornår:

Built with Make. Your friendly WordPress page builder theme.
  • RSS