Skip to content

Rådet for bæredygtig trafik

  • Forside
  • Det mener RBT om
    • om transportens danske klimaaftryk
    • tvillingeprojekterne Lynetteholm og Østlig Ringvej
    • infrastrukturplan og udvikling af jernbanerne
    • internationale togforbindelser
    • om flyvning og flyvningens klimapåvirkning
  • Om foreningen
    • EN: Council for Sustainable Transport
    • Detaljer om foreningen
    • Brochure og logo
    • Links om trafik
    • Vedtægter
    • Bestyrelsen
    • Kontakt og indmeldelse
    • For medlemmer
    • Medlems mail listen
    • Zoom videomøder
  • Nyheder
    • Nyheder
    • E-mail nyhedsbrev
    • Begivenheder
28. april 2022

Argumenter for genåbning af transport infrastrukturaftalen fra juni 2021

I en situation hvor alt taler for reduktioner af al slags energiforbrug og hvor arbejdskraft og materialer bliver en mangelvare, så er der rigtig mange grunde til at transport infrastrukturaftalen …

Læs mere

by PoulK
21. april 2022

Trafik og klima i København

Status, fremskrivning og forslag til bæredygtig udvikling RBT næstformand Kjeld A. Larsen har netop lavet et oplæg i Københavns Kommune, hvor der er mange gode plancher at blive klogere på, …

Læs mere

by PoulK
16. april 2022

RBT cykelstrategi: Cykling som central transportform

Gaderne i København og andre storbyer bør prioritere mennesker, aktiv trafik og den kollektive, elektrificerede trafik på privatbilernes bekostning. Flere 30 km/t zoner vil sikre bedre plads til cykler med …

Læs mere

by PoulK
11. april 2022

Europæisk passager-konference i København i juni

European Passengers Federation’s (EPF’s) årskonference 2022 finder sted i København den 10. & 11. juni og organiseres af Passagerpulsen. Programmet vil fokusere på at bringe bedste praksis frem på fire …

Læs mere

by PoulK
4. april 2022

København opgiver, at biltrafikken skal bidrage til realisering af klimamålsætningen

Kjeld A. Larsen, der er næstformand for Rådet for bæredygtig trafik, giver i dette synspunkt Rådets forslag til en reduktion af CO2-udslippet på transportområdet. Synspunkt i ING/MOBILITYTECH Københavns politikere har …

Læs mere

by PoulK
24. marts 2022

Prioriter fødevaresikkerheden – suspender iblandingskravet

Åbent brev til vores klimaminister Kære Dan Jørgensen,  Mens verden ser med stigende forfærdelse på invasionen af Ukraine, står Europa foran sin største krise i årtier. En krise, der kræver …

Læs mere

by PoulK
22. marts 2022

Kan vi køre rundt, som vi plejer – Dagbladet Information

Leder i Dagbladet Information fra 22. marts 2022 af Otto Lerche Kristiansen. Vi bringer den her, for vi kunne næppe have skrevet den bedre selv. Se original leder. Fredag kostede …

Læs mere

by PoulK
9. marts 2022

Antallet af el-biler er ikke den afgørende faktor i transportens bidrag til grøn omstilling

Debatindlæg i Altinget d. 9.3. 2022 Den nuværende regerings målsætning er landet på 775000 hybrid- og elbiler, men den afgørende faktor i klimakampen er ikke antallet af hybrid- og elbiler. …

Læs mere

by PoulK
2. marts 2022

Forslag til udbygning af den kollektive trafik i Region Nordjylland

– Et alternativ til Egholm-motorvejen Rådet for Bæredygtig Trafik har med stor bekymring iagttaget, at der ikke i forbindelse med Infrastrukturplan 2035 er fremlagt konkrete forslag til hvordan en forbedring …

Læs mere

by PoulK
16. februar 2022

Nej til kulsort motorvej til Frederikssund

En motorvej til 2,934 milliard skattekroner fra Tværvej til Frederikssund er kulsort, unødvendig, giver kraftigt trafikvækst, er ødelæggende for natur, klima og den undergraver den bæredygtige trafik.  Den 28. juni …

Læs mere

by PoulK
Posts navigation
Older posts

Seneste indlæg

  • Argumenter for genåbning af transport infrastrukturaftalen fra juni 2021 28. april 2022
  • Trafik og klima i København 21. april 2022
  • RBT cykelstrategi: Cykling som central transportform 16. april 2022
  • Europæisk passager-konference i København i juni 11. april 2022
  • København opgiver, at biltrafikken skal bidrage til realisering af klimamålsætningen 4. april 2022
  • Prioriter fødevaresikkerheden – suspender iblandingskravet 24. marts 2022
  • Kan vi køre rundt, som vi plejer – Dagbladet Information 22. marts 2022
  • Antallet af el-biler er ikke den afgørende faktor i transportens bidrag til grøn omstilling 9. marts 2022
  • Forslag til udbygning af den kollektive trafik i Region Nordjylland 2. marts 2022
  • Nej til kulsort motorvej til Frederikssund 16. februar 2022

Hele arkivet – vælg selv hvornår:

Built with Make. Your friendly WordPress page builder theme.
  • RSS