I en situation hvor alt taler for reduktioner af al slags energiforbrug og hvor arbejdskraft og materialer bliver en mangelvare, så er der rigtig mange grunde til at transport infrastrukturaftalen …

I en situation hvor alt taler for reduktioner af al slags energiforbrug og hvor arbejdskraft og materialer bliver en mangelvare, så er der rigtig mange grunde til at transport infrastrukturaftalen …
Status, fremskrivning og forslag til bæredygtig udvikling RBT næstformand Kjeld A. Larsen har netop lavet et oplæg i Københavns Kommune, hvor der er mange gode plancher at blive klogere på, …
Gaderne i København og andre storbyer bør prioritere mennesker, aktiv trafik og den kollektive, elektrificerede trafik på privatbilernes bekostning. Flere 30 km/t zoner vil sikre bedre plads til cykler med …
European Passengers Federation’s (EPF’s) årskonference 2022 finder sted i København den 10. & 11. juni og organiseres af Passagerpulsen. Programmet vil fokusere på at bringe bedste praksis frem på fire …
Kjeld A. Larsen, der er næstformand for Rådet for bæredygtig trafik, giver i dette synspunkt Rådets forslag til en reduktion af CO2-udslippet på transportområdet. Synspunkt i ING/MOBILITYTECH Københavns politikere har …
Åbent brev til vores klimaminister Kære Dan Jørgensen, Mens verden ser med stigende forfærdelse på invasionen af Ukraine, står Europa foran sin største krise i årtier. En krise, der kræver …
Leder i Dagbladet Information fra 22. marts 2022 af Otto Lerche Kristiansen. Vi bringer den her, for vi kunne næppe have skrevet den bedre selv. Se original leder. Fredag kostede …
Debatindlæg i Altinget d. 9.3. 2022 Den nuværende regerings målsætning er landet på 775000 hybrid- og elbiler, men den afgørende faktor i klimakampen er ikke antallet af hybrid- og elbiler. …
– Et alternativ til Egholm-motorvejen Rådet for Bæredygtig Trafik har med stor bekymring iagttaget, at der ikke i forbindelse med Infrastrukturplan 2035 er fremlagt konkrete forslag til hvordan en forbedring …
En motorvej til 2,934 milliard skattekroner fra Tværvej til Frederikssund er kulsort, unødvendig, giver kraftigt trafikvækst, er ødelæggende for natur, klima og den undergraver den bæredygtige trafik. Den 28. juni …